Sunday, October 11, 2009

IMPIAN COUNTRY RESORTS, HULU LANGAT

Lokasi : Impian Country Resort, Hulu Langat
Tarikh : 10, 11 Oktober 2009
Peserta : 40 murid, 15 guru
Catatan : Sempena Perkhemahan Unit Beruniform sekolah (SK2PJ) 2009

Pemandangan yang memukau sebegini selalunya hanya dapat dilihat dalam lukisan. Tumbuh-tumbuhan yang ditanam secara kreatif menonjolkan kelainan tempat ini. Air sungai mengalir cetek. Sesuai untuk aktiviti. Seronok untuk mandi.Air terjun di atas bukit menjanjikan pengalaman berbeza. Hutan di belakang ini ialah tapak Aktiviti Berhalangan dan Jungle Tracking.

Catatan :Jungle tracking di sini membuat saya rasa seronok. Di sini jarang ada pacat. Hanya 3 orang murid saja yang dihinggapi pacat (Salman, Yusri dan Nurul Shafiqah). Ia juga dibantu cuaca, kerana malam tadi tak hujan. Beberapa lokasi dalam laluan ini agak mencabar bagi murid-murid sekolah rendah. Bagi seorang guru, ia amat menyeronokkan. Elok jangan tergesa-gesa untuk menghabiskan perjalanan, ia mungkin menyebabkan kita terlepas untuk menikmati suasana dalam hutan ini.

Pihak Impian Resort turut mengendalikan aktiviti Leadership Games (Mencari Guli Dalam Air, Sang Kancil dan Buaya, Mengisi Air Dalam Paip Besar, Mengisi Air Dalam Baldi) dan Jungle Tracking.

1 comment:

  1. sedih tak dapat ikut... nak mandi iar terjun, iar kat bawah tak best, cetek.. tak tneggelam pun badan. dahlah kdg2 kotor. :(

    ReplyDelete